Utseendefixering

Alla har det, alla har upplevt det, alla snackar skit om dem som tar det ett steg för långt, alla vill ändå vara som dem som tog det ett steg för långt. 
Alla har upplevt det. 
Ingen gör något åt det.


- Utseendefixeringen är nog barnens största och värsta fiende.
De som går i fyran och femman börjar nu att ta det på blodigt allvar. De börjar sminka sig, och banta, och använda bh till sina små 65AAAAAAAAAAAAAAA b00bs. (ironiskt att detta är ett seriöst inlägg och jag hellre skriver b00bs istället för tuttar eller bröst. Men jag har något emot ordet "tuttar", det låter... Hängigt, och en fyra har inte hängbröst!!!!)
Jag vet själv hur jag var när jag gick i typ fyran, inte för att jag sminkade mig eller något. Då hade min mamma inte varit nådig, åh du store, tro mig. (men det är bra mamma! Jag ser hur dem är idag, jag tackar dig på mina bara knän!) 
MEN jag och mina små kompisar var nästan DESPERATA efter att få vara stora, och smala, och ha bröst. Och få vara fina. 

Jag och min bästa kompis brukade planera att vi skulle gå ner i vikt, och att vi bara skulle äta knäckebröd i skolan och börja träna och en massa sånt shit. 
Om jag inte hade haft min härliga förkärlek till mat, och om det inte vore så att jag mår VÄÄLDIGT illa om jag inte äter, och dessutom får en uppblåst mage så att jag ser tjock ut. Så kanske jag skulle varit anorektiker idag, tur att jag älskar mat. 
Sen att vi absolut inte var seriösa med våra planer, det var ju en annan femma... 


Men varför var vi såhär? Det kan man undra, men en viktigare fråga, VARFÖR ÄR 97 OCH NERÅT SJU RESOR VÄRRE?!?!?!?!?!?!?!?!?!
DET kan jag däremot svara på. 
Det första vi bör kolla på är vadå? Jo, leksakerna. 
BRATZ! BARBIE! Och de där nya bratz kopiorna. 
Hur ser dem ut?
Har inte de dockorna VÄLDIGT fel proportioner om man jämför med en "normal" människa?
Barbie, med sitt lilla huvud, och överdimensionerade bröst, och hennes minimala rumpa och midja.
Och lägg märke till att nu har vi inte ens börjat tala om Bratz ännu. Jag menar, HALLÅ?! Whats up with that big head of hers? 
Och midjan, och rumpan, och benen. Dock har inte bratz överdimensionerade bröst, tummen upp för det
.

I alla fall.
Det är HÄR hysterin börjar för barn. Man vill se ut som en leksak. Som sin docka. Friskt? Nej.
Sedan blir man lite äldre, och vart börjar man kolla då? Jo, tidningar! 
Tidningar som Veckorevyn (inget ont mot dem EGENTLIGEN, jag älskar alla roliga saker de kan skriva ibland... Om sex. Haha) de ger träningstips, och tips på vad man kan äta. De har väldigt smala modeller när de testar jeans och sånt där tjafs. 

Sen, för att inte tala om: 
ALLA JÄVLA KLÄDAFFÄRER!!!!
Jag menar, ska man verkligen visa kläder på någon som har ett BMI på typ åtta? 
Som kollapsar lite titt som tätt för att det senaste hon åt var en macka, för två veckor sedan?!
Och folk undrar varför tjejer i min ålder utvecklar anorexia....
Vi lever i ett SJUKT samhälle, med SJUKA ideal. 

Man ska vara smal, ha stoooooora tuttar (se, nu använder jag ordet... Haha, se det som något negativt) vara lika brun som en bränd bajskorv (och det ska vara solariebränna, inte "arbetarbränna" som man får naturligt, usch nej) och om man är som jag och typ alla andra människor utan något vettigt pigment, vi som blir RÖDA i solen istället för bruna, för oss kan det vara okej att ha liiiiite BUS. 
För jag menar, blek? Det kan man ju absolut inte vara!!!!
Förstår ni dealen? 

Vi kommer ta död på oss själva. Inte bara genom att vi gasar ihjäl oss i takt med att vi använder mer fossila bränslen. 
Nejnej, vi svälter oss till döds, BARA FÖR ATT VI KAN! 
TÄNK PÅ BARNEN I AFRIKA VAFAN!
Dem som MÅSTE svälta, för att dem inte har något att äta. 
Men ni, som känner att ni måste följa alla ideal. Ni väljer bort att äta, när ni kan? 
Det är höjden av dumhet. 

Jag äter och ser glad ut. Det är mitt sätt. Och det funkar.
Jag har lust att bara göra tvärtemot alla andra, jag vill snagga mig, vara likblek och klä mig i konstiga kläder. 
Eller, hoppa de två sista. 
Jag vill snagga mig. 
BARA för att jag HATAR alla dessa jävla ideal. 

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0