Facebook

Jag har, som jag tidigare inte sagt, återaktiverat mitt fb-konto. Och så fort man ändrar relationsstatus så blir det ett jävla liv. 

Folk lever verkligen för facebook, det är helt otroligt hur en hemsida nästan kan bli centrum för allas liv. 
Facebook är egentligen ett fett jävla bevis på hur stora kontrollfreak folk är. För där kan man hålla koll på vad andra gör, nästan hela tiden. Och att känna det behovet gör oss till kontrollfreak. 
Det är nästan patetiskt hur vi människor blir så lätt uppslukade av något så minimalt. Fast man måste ge skaparna av facebook lite cred för att de faktiskt har lyckats med det väldigt många har velat, i otroligt många år; 
Nämligen att hjärntvätta folk, och tjäna pengar på det. 

Otroligt.
Jag önskar att jag låg bakom Facebook, men tyvärr så gör jag inte det...

Kommentarer
Postat av: Chricke

Ah men anledningen till att jag undrar e för att jag inte har många kompisar (;__;) så jag blir ivrig till att veta :D

2010-05-16 @ 20:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0