Dagens, och matteboken.

Jag kör på naturligt hår idag. Det syns inte så väl på bilden, men det är långt ifrån platt i alla fall!
Ni får ursäkta bilden, jag ser ut som en uppstoppad padda som har ätit något stelt och äckligt. (Jag syftar mest på minen jag gör med munnen.)
Idag lämnade jag in matteboken, vet ni vilken befrielse det var? Även om jag vet att jag kommer att få en ny, mycket svårare till hösten. 

Men det var verkligen skönt, det var som ett avslut bara det. Även om jag kommer att sakna den, eller inte själva matteboken, utan vad den betyder. 
Det är ändå något som jag har använt nu i ett år. Likaså alla andra böcker jag har (förutom svenska-böckerna, som jag har haft i TRE år, men inte använt en enda gång. Haha!)
Även om det ska bli jävligt (ursäkta svordomen) skönt att komma ifrån allt det som är nu, och få börja om på ett nytt ställe, i en "ny" kommun, men nya kompisar. 
Att halvt få starta ett nytt liv. Det ska bli så härligt. 

Men oron för att inte klara NV är en annan grej. Men, det fixar sig nog. Bara jag verkligen fokuserar på matten.

Varför jag kommer att sakna matteboken är för att lärarna jag hade, när jag hade den verkligen har lärt mig hur man löser saker och ting. 
Dessa lärare fick mig intresserad för matematik! Och jag hoppas att mattelärarna dit jag ska är lika bra, det hoppas jag verkligen! 

Nu sitter jag på balkongen (vilket ni kanske kunde lista ut efter mitt förra inlägg), lyssnar på Lady Gaga och myser lite bara. 

Det är soft.
Sen måste jag berätta att Laban fick följa med på äventyr upp till tvättstugan idag också, det var lite läskigt. Han vågade inte gå ifrån mig... Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0