Natt

Har ni någonsin legat vaken mitt i natten, inte kunnat somna och kämpat mot ett plötsligt infall av att gå ut och bara sitta i det daggvåta gräset och njuta? För då vet ni hur jag kände natten till idag. 

Jag låg där i en helt främmande säng, i ett närmast främmande hus. De få kläder jag hade på mig klibbade mot min kropp och det var nästan svårt att andas för att det var så varmt i rummet. 
Alla i hela huset sov, och jag längtade efter något sorts sällskap, längtade efter närhet av en annan mänsklig kropp, man som kvinna.
Och medans jag låg där och kämpade mot mitt infall så började mina tankar skena iväg, så som de vanligtvis gör sådär på nätterna när jag inte kan sova. 
Tankar om gymnasiet, killar, kompisar, kärlek, närhet, hat och orättvisor... Och mycket mer. Man kan ibland inte ens beskriva med ord vad mina tankar fylls av.
Fåglarna utanför fönstret kvittrade för glatta livet, och vaggade mig långsamt till sömns.
Det där var mitt natt i en mer... Litterär förklaring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0