Stå för sig själv

Något som jag har tänkt lite på nu ett bra tag faktiskt, är människor som i grundskolan inte riktigt vågade säga ifrån, de gjorde som alla andra sa, kom inte med några som helst invändningar utan bara höll med och hade blicken ned i marken. Hur kommer det gå för dem nu i gymnasiet? - Kommer de börja om, våga säga ifrån, eller kommer de fortsätta att låta sig bli omkring hunsade?
Jag hoppas verkligen inte det. För det är otroligt jobbigt att inte våga säga ifrån, jag vet. För jag har själv varit där. Dock tror jag att jag har börjat lära mig nu. Man kommer ingenvart om man låter andra köra med en. Då tror man liksom inte att man kan göra något själv. Vilket absolut inte är sant, klart som fan att ALLA människor kan klara sig själva. Vi är, trots att vi i grund och botten är flockdjur, så är vi självständiga individer! Starka sådana. 

Därför vill jag, och önskar jag verkligen att vissa som jag har träffat i grundskolan tänker på det här. Och bestämmer sig för en ändring nu inför gymnasiet. Det här är liksom våran bästa chans att ändra oss, vi kommer till nya ställen, kanske helt utan gamla vänner. 
Vi kan ändra oss till det bättre, det är inte svårt. Det handlar om inställning till livet, ska man bli omkring hunsad eller inte? 
Bestäm dig för ett alternativ. Och gör det! 
Eller om du har varit en som hunsar omkring andra, då kanske du också ska ändra dig? För det är inte schysst att göra det. Inte enligt min mening...
Jag ska också ändra mig, eller jag kanske ska säga, jag ska fortsätta på det spår jag redan är inne på. Jag ska bli en självständig och stark kvinna, och det kan jag bara bli om jag inte låter andra köra med mig.
Från och med den sjuttonde augusti i år så ska jag vara någon som folk ser upp till, för min självständighet. Självklart ska jag ha vänner. MEN! Jag ska inte vara beroende av dem.
Men ska aldrig vara beroende av någon, eller något. Beroende gör oss svaga, och osjälvständiga. Och när man är det, då blir det lättare att folk kör med en...
Så snälla, alla ni som känner er träffade av mina tankar, vi gör en deal nu! Vi ska inte låta NÅGON hunsa med oss i fortsättningen!
Ni kommer må bättre då!
Puss

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Ja det är ju de, och ont som fan gör den :( Detsamma! Fin blogg du har föresten :)

2010-07-04 @ 00:47:02
URL: http://bissy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0