Fuck U

Jag är så outsägligt trött på alla som försöker få mig att tro att jag är dum i huvudet. Jag är inte dum, någonstans! 
Men folk inser inte det. Jag kan inte säga vad jag tycker i en konversation utan att alla vuxna "lärda" människor pepprar mig med påhopp, som så tydligt har en underliggande mening som lyder: 
Du är bara sexton. Du vet ingenting. Du ska bara börja gymnasiet. Jag vet mycket mer än dig, för jag såg dinosauriernas undergång. Jag har LIVSERFARENHET!!!!!!!!!!! Håll käften äckelunge!

Det är så tydligt att det är löjligt. Speciellt när de lutar sig fram och spänner ögonen i mina. Jag hade kunnat göra det bättre, med hästlängder!
Jag förstår inte vad jag kan tänkas ha gjort för att förtjäna det här. 
  • Jag har aldrig supit
  • Jag har aldrig tagit droger av något slag.
  • Jag har aldrig rymt, någon längre tid i alla fall.
  • Jag har alltid lyssnat på mina föräldrar och försökt göra det bästa av situationen som de har försatt mig i.
Men det var tydligen inte tillräckligt?
Ibland undrar jag om jag kanske ska börja leva upp till folks förväntningar av mig? Och börja supa och allt vad man gör.
För då kan ju omgivningen, med sina dömande blickar, och invävda dräpande ord verkligen se mig för den jag är. 
Alltså, den korkade blondinen som gör vad som helst för alkohol.
Jag ska aldrig bli som de vuxna i min omgivning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0