Piercing

Vissa anser att de är, liksom tatueringar. Fula.
Jag anser att det är upp till var och en att bestämma. 

Idag fick jag reda på att min ena låtsassyrra vill pierca läppen, hon är tretton. Hon ville det, för att hennes kompis hade fått det.

Snälla de är tretton år.
Jag har en piercing, i naveln. Som jag tog i höstas. Jag är femton.
Det är kanske inte en så stor skillnad ändå. Med tanke på att det egentligen bara skiljer sig två år.
Men en piercing i naveln är så mycket mer acceptabelt än en piercing i ansiktet. Det kanske egentligen inte spelar någon stor roll när man är 13 och 15. Men senare i livet spelar det roll. Om man har för stora tatueringar, och piercingar i ansiktet t.ex. Så är risken större att man inte får ett jobb man söker.
En piercing i ansiktet är oftast svår att dölja. Men, man har ju kläder på sig när man jobbar, som täcker naveln.
Därför tycker jag att om man ska pierca sig så ska man kanske börja med, som "första piercing" (om man planerar fler) att man ska börja med naveln. Och då ska man nog göra det när man är runt femton. För då är man kapabel att ta hand om eventuella infektioner själv. Och de där "eventuella infektionerna" kommer oftast. Tro mig.
Och btw, jag funderar på att ta fler hål i öronen. Någon som har koll på hur mycket det kostar? Alltså hos frisör, med pistol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0