Måste skriva av mig!

Jag klarar inte av att kolla på nyheterna....
Det finns alltid något jag stör mig på. ALLTID!
Nu var det följande: 

I någon liten håla i sverige har någon liten idiot-grupp bestämts sig för att utrota varenda liten varg i hela vårt avlånga land. 
Varför? Det kan dem inte svara på. 
De vågade inte ens visa vem de var i TV, seriöst. TÖNTAR! 
Stå för vad ni tycker! Och ta konsekvenserna som kommer av tjuv-jakt på ett utrotningshotat djur!! VAFAAAN?!
Och, så anser inte folk att de som tjänar över 40 000 i månaden borde få en liten skatt-höjning.
Men, vilka är det som anser det? Jo! De som tjänar över 40 000!
Sen tar de till sitt försvar "men vi har pluggat länge, och vi har arbetat hårt. Varför ska då vi bli av med våra pengar för att vi är rika?" typ. 
Då säger jag bara, HERREGUD! 
Visst, det är jobbigt att plugga, MEN det är DITT val! 

Och ni kan knappast påstå att ni har jobbat HÅRT! 
Ni har suttit på era rövar framför en dator, och framför lite papper, och fått en utbildning. 
Är det att JOBBA HÅRT?! 
NEJ!!!!
De som jobbar hårt är de som tar hand om era små snoriga bajsmaskiner, och de som rensar era avlopp när ni skiter för mycket! Och de som tar hand om er när ni är gamla, senila och skiter på er!

DET ÄR DEM SOM JOBBAR HÅRT! 
Ge DEM lite förmåner för en gångs skull. 
Gå ner från era jävligt höga hästar! 

Och ta det ansvar för en människa, och ett samhälle som ni säkerligen aldrig har gjort! 
Eller så skaffar ni aldrig barn, kommer på ett sätt så att ni slipper skita och tar livet av er innan ni blir gamla och senila. 

DÅ kan ni slippa höjd skatt. 
Fast det är ju ändå någon som tar hand om er kropp, eller allt kladd som kommer när ni tar livet av er. 
Så, oooops. 
Lågavlönade passar upp på dig hela tiden, bummer! 
Du kommer aldrig slippa.
Så anser jag i alla fall. 
Kritik mottas gärna. 

Jag vill diskutera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0