Dubbelmoral.

Jag läste Dessies blogg nyss (desireenilsson.blogg.se), shit vilken dubbelmoral tjejen har! Tydligen så får hon ha fötterna på sätena i tunnelbanan, för att hon är "trött i fötterna". Men om någon "äcklig liten fjortis" har det, nej. Då är det verkligen något att få ett utbrott på, eftersom att de gör det "för att vara coola". Ofta man har fötterna på ett säte, "för att vara cool".
Jag störde mig så grymt på denna dubbelmoral, så ja... Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det.

Som att det är okej att HON har det? Men inte alla andra?
Och hon är ju verkligen inte "en äcklig liten fjortis", jag menar. Kolla på tjejen! Hon har ju hela Kicks sminkavdelning i fejjan! Och hon är 15... Seriöst, vad är det för ålder egentligen?
Jag är själv 15. Och jag känner mig inte särskilt stor. Har fan svårt att förstå att jag om ett år har gått ut grundskolan.

Dubbelmoral </3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0