...Ännu mer!

Jag förstår inte hur många (inte alla) killar anser att silikonbröst är snyggare än naturliga, jag förstår inte hur killar kan tända på tjejer med för mycket smink och minimala kläder? Är det för att fantasin inte riktigt fungerar, och de inte kan lämna något åt fantasin?
Eller är det för att killar kollar på för mycket porr? Där tjejer generellt har silikonbröst, de är vaxade överallt, och somliga har till och med opererat mer intima delar av kroppen?
Jag tror att dem flesta får upp en bild i huvudet när man säger porrskådis, och det är ju inte direkt den söta grannflickans utseende man tänker på, i alla fall inte jag. Jag tänker Kissie gånger 10^6666, men det kanske bara är jag?
Som ni kanske märker så är jag extremt emot porrindustrin, varför? - Jo, den ger inte bara små killar och små tjejer helt fel uppfattning om sex, den bidrar också till ett väldigt utseendefixerat samhälle! Killarna tror att tjejer endast är snygga när dem har plastbröst, sönder blekt hår, sönder solade i solarium, plastläppar och opererade könsorgan. Och eftersom att killarna tror att det är så det ska vara, så känner tjejerna pressen på sig och opererar sig därför. Jag äcklas av detta! Jag äcklas av tanken på att tjejer ska känna sig pressade att se ut på ett visst sätt för att känna att de kan bli omtyckta av killar. Jag äcklas av att killar tror att sex är som i porrfilmen de såg här om dagen.
Jag tror att jag kan ha haft tur ändå, eller så är det bara så att jag är äldre, och nu börjar se mer saker, men jag tycker inte att jag har haft den här pressen på mig när jag var mindre! Visst, jag såg modeller på reklamskyltar, och ja. Jag blev påverkad av dem. Jag ville bli smalare och se ut på ett visst sätt, men det var ändå inte på samma sätt som jag inbillar mig att tjejer som är i tio-årsåldern påverkas idag! Det blir allt lättare att få tag i porr, egentligen är det bara att Googla det och så får små pojkar en massa bilder på tjejer med fejkade bröst osv.
Tror ni mig inte? Då rekommenderar jag er till att kolla på Sex Education, som bör finnas på TV3 play. Det programmet kanske får er att tänka om, om ni inte redan nu håller med mig.
Sedan finns det ju självklart undantag, jag säger inte mycket om tjejer som opererar sina bröst om de har verkliga komplex för dem? Eller när kvinnor som drabbats av bröstcancer stoppar in silikon efter att de har varit tvungna att operera bort sina.
Men jag kan inte förstå hur man kan föredra det här utseendet...
Framför det här utseendet:
Hayley Williams på bild!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag ser att detta är ett lite gammalt inlägg, men jag vill bara säga att jag håller helt med dig!

Jag hatar vissa människors syn på hur människor ska vara eller se ut.

Jag tycker personligen att Hayley Williams, Christina Grimmie, Ellen Page, Kristen Stewart och alla dessa lite "mindre" feminina kändisarna är såå mycket vackrare än alla dessa silikon, botox, supersmala kändisar.

Soo yeah! I'm on your side

Och btw Hayley Williams är den snyggaste människan på denna jord.

2011-12-06 @ 18:17:55
Postat av: Momme

Väldigt intressant att läsa och bra att du tar upp liknande ämnesom vi är i behov av i vårt samhälle.

Jag håller faktiskt med dig och tycker det stämmmer riktigt bra som du säger. Visst, silikonbröst kan vara intressant för killar som vill ha en kortvarig relation där de endast vill känna på "sexkänslan". Jag som ung kille tycker att det är mycket fint tt man ser ut precis som man gör, utan att göra massa operationer för bröst och läppar och andra delar.

PS..Intressant ämne ;)

2013-07-14 @ 02:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0