Laban...

Usch. Jag är lite äcklad just nu, min söta lilla råttor har löss. Som tur är så smittar inte lössen människor!
Men det är fortfarande grovt äckligt. Så nu sitter både jag och mamma och letar efter behandligsprylar. Dock så verkar det som att de behandlingar som är bäst inte säljs längre! 

Men man kan tydligen köpa avlusningsmedel för hund och använda. Så det får jag köpa. Och om inte det funkar måste han till veterinären -___-' 
Uschapuscha.  
Det kliar lite överallt på mig nu... Så brukar det vara när man hör om kryp och allt... 
Men, jag ska snart kleta i lite blekning i håret. Och då lär de icke existerande lössen dö. Man kanske ska bleka råttan också tro? ;)

Men bara för att förtydliga: 
LÖSSEN SMITTAR INTE MÄNNISKOR!
Så ni behöver inte direkt vara rädd för mig :P 
Min råtta kanske, men inte mig. Och jag lekte med luskammen nyss, och jag har inga. 

Men jag får nog teckna försäkring för honom, han kanske behöver veterinärvård någon gång i framtiden. 
Haha, jag får skaffa jobb. Någon som är villig att ge mig ett?
Det är trots allt lite synd att man inte kan använda avlusningsmedel för människor på råttor, eftersom att det är för starkt för deras luftvägar eller nåt. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0