"Will you bite the hand that feeds you? Will you stay down on your knees?"

The hand that feeds med Nine Inch Nails är så jävla grym. På riktigt. Förut, när min lillebror fortfarande hade Rock Band, så var det den enda låt som jag verkligen, verkligen gillade. Tror jag...
I allafall. Jag har inte bloggat på ett tag nu.
Det beror på att jag har varit på kryssning mellan måndag och tisdag. Sen orkade jag inte åka hem, så jag sov hos min mormor i stor staden.
Om jag nu hade haft en storblogg hade jag nog skrivit:
"Jag stannade i stan med en kompis."

För det är ju kanske inte tillräckligt glamouröst att vara hos sin mormor? Men, nu är det såhär, att jag för det första inte har en storblogg, och för det andra faktiskt tycker om min mormor!

Iallfall.
Jag har hittat en grym 50'tals butik. Där jag antagligen kommer att köpa min avslutningsklänning. Affären var verkligen jätte mysig. Röda väggar liksom, haha. Helt amaziiiiiing!
Det är något med mig och röda väggar....

Förresten! Något jag har tänkt på, som jag började tänka på när jag åkte ålandsbåt.
Är att de som är 12-13 år idag verkar så mycket äldre...
Nästan alla 12-13 åringar sminkar sig. Och inte med bara lite mascara ifrån H&M eller lite ögonskugga. Nejnej, de kör hela alltihop! Men foundation, MASSOR med mascara, puder, kajal, rouge eller solpuder, och massa annat klet. Och så har de värsta kläderna... Och allt. Men det värsta är ju att det inte ser naturligt ut för fem öre...
Inte ens jag, som är 16 om två veckor håller på så!

Och man undrar, vad säger deras föräldrar...? Min mamma skulle nog aldrig ha tillåtit mig att ha fem lager spackel i ansiktet, gå ut i leggings utan både mössa och vantar i fem minusgrader som tolvåring.
Det är ju inte friskt!

Jag gnabbades kanske lite, när jag var tolv, och mamma tyckte att jag skulle ha strumpbyxor under byxorna.
Och samtidigt kan jag förstå de som är tolv med massa smink. Man håller på att bli stor, och man tror att man är barnslig med strumpbyxor under byxorna. Men ändå.
Snälla.
Jag är TRÖTT på mini-fjortisar i sexan. Det RÄCKER med dem som jag dras med redan nu.
Världen behöver inga fler!
Föräldrar! Nu ska jag berätta sanningen om fjortisar:
De är odrägliga snorungar, som tror att de är något för att de springer runt med döda djur på sig i form av canada goose jackor, och fjällräven. De tror att dem är något, för att de super bort sina hjärnceller på helgerna!
SNÄLLA!
Lås in dem!
Vettiga människor behöver få plats i den här, ändå relativt lilla världen.

BLÄ!
Kasta deras smink, om de inte lär sig att vara naturliga.
Kasta deras push-up BH:ar, jag menar, det är inte normalt att en tonåring ska kunna luta hakan på sina bröst.
Låt inte era tolvåringar dra ner sig i fördärvet.


Ja.
Långt inlägg. Men ändå.
Ha kul.

Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

hur är din fredag sötnos? (:

2010-03-05 @ 16:38:37
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: alex

Hej hur är det?

Gud vilken söt blogg du har, verkligen intressant att läsa jag blev helt fast! Läs min välbesökta blogg också om du vill! Låg på topp 20 innan ;)

2010-03-05 @ 22:17:22
URL: http://stockholmshetaste.blogg.se/
Postat av: Simon

Jag känner verkligen igen det där med att alla ska vara så mkt äldre än de är. Det bara rubbar balansen i livet och man ser ju hur folk blir då.

-Kissie-



SKRIV OM BION NU! (A)

2010-03-06 @ 01:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0