Vårtecken...?

När jag gick hem ifrån bussen idag, så kände jag, trots en jobbig dag. En spirande glädje, när jag gick där och lyssnade på Poker Face med Lady Gaga.
Varför kände jag så? 
Jag tog ut hörlurarna ur öronen, och vad hörde jag? Om inte fågelkvitter? 
Jag smålog och stoppade i hörlurarna igen.
Jag ser alltid ner i marken när jag går, speciellt om vintern. Jag vill se vart jag sätter mina fötter, för att undvika onödiga olyckor.
Vad ser jag då?
Om inte asfalt under all snö. Och hur smältvattnet rinner ner som en liten flod vid vägkanten.
Det var då vårkänslorna satte in på riktigt. 

Min årstid är påväg. Och det känns så jävla bra! 

Snart kan man glömma alla vinter-depressioner. Och glädja sig åt att solen och värmen långsamt återvänder till vårt avlånga land!

Kommentarer
Postat av: Sara

och vi kan åka bräda! :)

2010-03-13 @ 14:38:05
URL: http://senara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0