Städ-dag

Idag händer det ruuuliga saker. Antagligen inte, eftersom att det inte är så himla kul att plocka bort saker, dammsuga, torka damm. Osv, osv. 
Men, det behövs. Speciellt när några kommer på tisdag, för att göra det som släkten gör på födelsedagar. Ni vet, säga grattis, se glada ut och dricka kaffe. Fast, istället för kaffe så får de äta ugnspannkaka istället. Men det gör väl inget?
Ni vet "My Super Sweet 16" som går på MTV? Iaf.
Utifrån programmet så verkar 16-års dagen betyda något så otroligt mycket där. Jag förstår faktiskt inte varför. Den enda gången jag anser att man behöver fira mycket är när man fyller 18. För då blir man ändå myndig. Och sen är man myndig resten av livet.
Så, sexton? Vad är det att fira egentligen? Att man får börja övningsköra bil? Om man ens får det, jag har ingen koll. Inte för att jag ens hade tänkt att göra det. Eftersom att jag inte vill ha ett körkort av något slag. Jag gillar att åka buss. Och när jag flyttar hemifrån så hade jag planerat att bo relativt nära buss, t-bana osv.
Visst, SL kan vara jävligt segt ibland. Men, jag gillar det.
Plus att då får man automatiskt en giltig orsak till att komma försent till skola/jobb. 
Det har man INTE om man åker bil, så vidare man inte sitter i en grym bil-kö. Och det inte finns andra vägar man kan ta.
Så, jag är lite av en SL-fanast. Men, jag gillar det.
Och det gör mig till en miljö vänlig person.
Och sånt gillar vi :)
Pussen <3

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja det är nog ganska smart att vämta till dess :)

2010-03-14 @ 15:45:11
URL: http://senara.blogg.se/
Postat av: Simon

En lou måste önska sig ngt på sin 16 års dag iaf =s

Smsa ;>

2010-03-14 @ 18:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0