Sjödalsgymnasiet.

Jag var på öppet hus idag, på sjödal. Med Sara. Men sen hittade jag några tjejor (haha) ifrån min gamla skola, så jag gick runt med dem. Kul faktiskt!

Det roligaste var dock, i början. På själva "informations mötet".

För det första så var det ett inspelat program. Så det blev väldigt "opersonligt", eftersom att de inte pratade med "oss" som publik. Egentligen snackade de ju mot en annan publik, (som man förövrigt hörde klappa händerna i slutet, men ingen annan klappade händerna live, så att säga)

För det andra, ett av deras program, typ sam-ekonomi eller något sådant, (jag har ingen koll på de linjerna eftersom jag är noll intresserad av dem) förkortades SMEK, liksom, SMEK-programet. Hur kul är inte det?
Ville nästan gå det, bara för att namnet var udda. Se, nu genomskådade jag deras taktik också.

Det tredje var att de skröt lite FÖR mycket om skolan, och de avslöjade sig själva, genom att säga ungefär "vi har de bästa lärarna, den högsta kvalitén," och blablabla, ni vet. Men det var inte det som var roligt! Det roliga var vad han sa sedan. Jag kan tyvärr inte återge det ordagrannt. Men ungefär följande:
"Det här säger ju alla skolor, det vet jag. Men skillnaden är att jag fakiskt står för vad jag säger.... Fast det säger nog dem också"
Så BUSTED!!!!! Seriöst! Han erkänner själv att alla skolor säger likadant, då kan han ju omöjligen bevisa att han också bara snackar bullshit? Haha!

I alla fall. Nu har jag inget mer att säga... Ehehehehe.

Ähm... Jag vill skriva intressant. Men det sorgliga är att jag inte har några åsikter om samhället för tillfället! :o ovanligt. Men, jag lovar. De kommer tillbaka, jag menar. Jag är Lou med åsikterna om allt och alla. Fördomarna också. Så, jag lovar. Det kommer.

mitt monster<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0