Sportlov! Fram med skidorna, eller på med joggingskorna! Nu ska vi sporta... Not.

Jag <3 sportlov. Men inte för att man ska sporta då. Nejnej. Varför heter det "sportlov" förresten...? Förr hette det väl ändå "vinterlov"?
Töntigt egentligen att säga att det är ett sportlov, vilka sportar då? Typ inga, eller. Det finns ju självfallet de som åker upp till fjällen och drar några åk i slalombackarna.
Men är det inte vid påsk som många åker dit också?... Hmm...
Jag menar, vuxna som jobbar med annat än läraryrken har ju faktiskt inte ledigt. För de har inte lov. Men på påsken har även de som inte har läraryrken ledigt. Eftersom att det är röda dagar och massa långhelger då.

Så, då borde det vara vanligare att man åker upp vid påsk.

En tonåring som har lov, som inte har föräldrar som pushar dem till saker, de stannar hemma. Och sover hela lovet. Och vänder på dygnet.
Det är ju awsome. Verkligen sportlov huh?

Hmm... Jag ska iaf åka till Åland. Och plugga. Och träna inför mitt idrottspass, (SPORTlov!!! DET STÄMMER! :D). Sen ska jag sova! :)

Hejdå <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0