Mattemattemattematte!! :D

Haha, vi hade vår absolut första mattelektion idag! Wohooo! Det var rätt... Tyst. Vi skulle göra en diagnos, där man bara fick skriva svar, för det första så HATAR jag att bara skriva svar, för då måste man köra med huvudräkning, vilket jag är sämst på. Och för det andra: Jag har glömt min matte över sommaren! Det är inte bra... Det var några uppgifter som jag bara tänkte "Oh, shit. Jag har gjort det där! Jag SKA veta hur man gör... Men jag vet inte." Haha, det var inte så kul. 

Men jag tror att matten kommer att gå bra ändå, vår lärare har lagt upp det på ett sådant sätt att man hela tiden håller på med alla områden, så att man inte hinner glömma bort alltihop när vi ska ha nationellt i matte A. Hon kallar det för "kanelbulle sättet" haha. Men det verkar väldigt bra så :)
På måndag börjar vi helt enligt schema. Så jag behöver verkligen införskaffa mig lite fler skrivblock. Jag behöver ett till svenskan, ett till samhällskunskapen, ett till språket och matten. Sen vet jag inte... Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0