We want more inkompetenta tandläkare!!!

Jag som vanligtvis inte har något alls mot att gå till tandläkaren, tvärt om snarare, då jag faktiskt ser fram emot att gå dit. 
Men idag, så gick jag dit, glad som vanligt.
Väntade som en snäll flicka, även om jag var något fundersam, då jag visste att jag inte skulle ha min vanliga tandläkare idag. 
Men, jag tänkte "äh, skit samma, dem har samma utbildning"
Så fick jag komma in. 
Det första som slog mig var: 

Tandläkar stolen var redan i "ligg-läge" så att säga, och det förvånade mig. Då den alltid brukar vara i "sitt-läge" när man kommer. 

Det andra var: 

Tandläkaren sa knappt hej. 
Hon rusade iväg och sa "jag ska säga till en annan att du är här." då blev man lite, "ähhmm..." lite så, om ni förstår vad jag menar.
Sen kom hon tillbaka och bad mig att öppna munnen osv.
Det gick bra. 
Hon bytte mina "kedjor" (typ gummisnoddar som man använder för att gluggarna mellan tänderna ska dra ihop sig) och så kollade "experten", det är en annan tandläkare som man ser lite då och då. (Jag får känslan av att hon är någon sorts chef. Och kollar till oss patienter någon gång ibland och diskuterar olika behandlingsmetoder med tandläkarna.)
Sen började saker gå snett.
Tandläkaren jag hade, hon sa åt MIG att sätta i mina gummisnoddar som sitter från överkäken till underkäken.
Jag menar, hallå? Jag är där för att hon ska göra det på mig. Annars skulle jag lika gärna kunna stannat hemma. 

Men eftersom att jag inte fick dit den andra gummisnodden, på den sidan jag aldrig har haft förut.
Så sa jag det.
Och hon fick försöka.

Hon fick dock inte heller dit den.
Då började hon skrapa lite med den där pet-saken (som de trycker i tänderna för att se om man har hål b.la.), upptäckte att det satt lite lim där.

DÅ började hon sucka om att hon inte hade tid med det här?!
Sen hade hon sönder min tandställning, hon fick nämligen fästet längst bak att lossna.
Då suckade hon ännu mer, (jag menar, daah? Skyll dig själv)
Så fick hon limma dit ett nytt fäste. Osv osv. 
Suckade lite till, och var allmänt otrevlig. Jag kände hatet flöda mot mig, PÅ RIKTIGT! Ska det verkligen vara så när man ligger där och försöker att gapa men ändå var avslappnad.
Och när dem rengör tänderna med någon blå sörja som de sedan måste spola bort.
Då höll jag på att drunkna i munnen typ, och då är hon otrevlig?!
Sen när den där var på limmad och fixad och jag faktiskt fick dit gummisnodden, då frågade jag, vänligt och allt "ska jag hämta tid-lappen?" för jag trodde att den skulle finnas där dem alltid finns, men nej, då började hon jiddra om att hon inte hade tid, och att hon jobbade på Karolinska Institutet också.
Och? I am not interested, but thanks.
Ja, äntligen så fick jag min tidlapp, och jag kom därifrån. 

Men så kommer jag hem, äter middag, och skyndar ut för att åka till Tullinge med Jejje, och vad ser jag då? I hiss-spegeln? 
Men såklart så har ju käringen inte stängt ena fästet!!
Yippie! 
Lovely. 

Så måste jag ha tandställningen i ett år till. 
Verkligen roligt! 

Kommer se ut som FAN i gymnasiet och på skol-avslutningen. 
Verkligen, jätte roligt. 

FYYYYYFAAAAN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0