Det som vinns i väg förloras i kunskap, det som vinns i kunskap förloras i väg.

Antigen går jag exakt det jag vill, på Östra gymnasiet.
NV med beteende inriktning och fotografisk bild som individuellt val.
Då lär jag mig exakt vad jag vill, men det tar hela 50 minuter för mig att åka dit ifrån pappa.
Alltså, det som vinns i kunskap förloras i väg.

Eller så går jag på Tumba gymnasium.
NV med obestämd inriktning och individuellt val. Eftersom att de inte har de inriktningar jag vill ha.
Då lär jag mig inte exakt vad jag vill. Men det tar bara 10 minuter dit ifrån min mamma, med pendeltåg. Och 36 minuter med buss ifrån min pappa.
Alltså, det som vinns i väg förloras i kunskap.


Sen är jag ju självklart orolig för att jag inte kommer att klara NV, för "de har ett högt tempo och man behöver goda förkunskaper i matematik, kemi, fysik och biologi"
Eller, det blir ju självklart Biologi, Fysik, Kemi. Om man ska ta det i bokstavsordning, som de gör.

Jag ligger på ett G i matte som det ser ut nu, men min lärare säger att hon ser en ökning på mig. Men att jag har vissa luckor hon ska hjälpa till att fylla igen.
Och de bästa mattelärarna finns väl trots allt på gymnasiet?...

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0