"jag saknar..." bullshit, säg "jag längtar" istället.

Ett sista inlägg innan jag somnar, eller går till sängs åtminstonde.
Alla  verkar säga att de saknar någon eller något. Och jag ska inte vara sämre. Jag saknar mig själv, jag saknar det förflutna, jag saknar allt som ingen annan saknar, jag saknar den tiden då man inte var tvungen att säga "jag saknar dig" för att få bekräftelsen att personen faktiskt saknar en tillbaka. Sen om den tiden existerat någonsin, det är något jag inte vill gå närmare in på.

Visst kan man sakna tider, jag ska inte säga att jag inte gör det, för det gör jag. Jag saknar Turkiet, jag saknar ridlägret för två år sedan, jag saknar människorna på ridlägret, jag saknar folk ifrån hösten som varit.
Men man kan inte säga att man saknar allt hela tiden, nej. Är det inte bättre egentligen att se fram emot saker, och i stället för att säga "jag saknar" så säger man "jag längtar"? Det är mer optimistiskt. Och det får framtiden att se något ljusare ut.

Och för att avsluta dagens sista, och faktiskt andra inlägg så skriver jag en sådan "jag längtar.." mening istället. Bara för att uppmuntra er få men oftast lojala läsare att börja säga "jag längtar" istället för, ja exakt, "jag saknar". So here we go :)

Jag längtar... Efter någon att sitta på marken tillsammans med, och äta glass. Jag längtar... Efter solen som värmer en blöt kropp efter ett dopp i sjön. Jag längtar... Efter pappas grillade lax med sesam frön på. Jag längtar.... Efter att få uppleva känslan av att helt släppa kontrollen, och bara vara. Jag längtar... Efter att kunna sluta se tillbaka, och bara se framåt istället. 

Så, några härliga meningar knåpade jag ihop, och Anneli blir glad då hon finner ett helt nytt inlägg för henne att läsa imorgon. Och eftersom allt detta skrivande om saker jag längtar efter, faktiskt fick mig att längta efter våren och sommaren så lägger jag ut en bild [ifrån google dock, då jag inte har några fina bilder själv] så njut av tanken av att längta efter våren, strax, alldeles strax är den här ska ni se :)

      Så otroligt "vårig" :D
Okej, det gjorde inte min längtan bättre direkt. VÅREN! kom nu, vi har längtat efter dig en hel vinter nu, en mörk och dyster vinter och höst. Inte särskilt lycklig heller för den delen.

Sov gott allesammans :)
/ Lou ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0