Apropå kommentarer ;D

Jo, jag tänkte såhär.
Jag vill jätte gärna ha kommentarer om mina historier (som jag sagt tidigare), jag vill ha konstruktiv kritik. Och jag vill ha uppskattning.
Men om ni kommer med kritik, ni kan säga hur som helst, typ "du suger hårt på att skriva tjejen". Gör det gärna, OM ni förklarar VARFÖR det suger. Som någon sa: "dina historier är för överdrivna".  Tack, men varför? Vad gör de överdrivna.
Men ni ska nog också ha i åtanke att jag trots allt bara är en liten femtonåring som till mestadels utforskar sin fantasi och sitt sätt att skriva.
Jag tror personligen att om jag får kritik, får veta vad jag behöver förbättra. Typ miljön runt omkring vad som händer, kanske kunna beskriva känslor mer, vad jag ska tona ned på, och vad jag ska ge mer av.

Men samtidigt, jag gillar inte att beskriva rum osv för mycket. För att jag själv hatar böcker som är så. Där det går åt nästan en hel sida, bara för att beskriva någons utseende, eller ett rum.
Jag gillar helst att bara ge som ledtrådar om hur personen ser ut, eller hur rummet ser ut. Sedan låter jag läsaren bilda en egen uppfattning om personen.
Så gillar jag att göra.

Och jag gör nog överdrivna historier för att jag gillar att överdriva. Och det är roligare att skriva värsta splatter texten, typ "när han skar upp magen på flickan som låg på den kalla britsen framför honom, så stänkte blodet högt upp på väggarna och färgade dem röda. Flickan skrek inte längre, hon hade svimmat av smärtan han åstadkom henne. I skenet från lampan, den enda i rummet, så syntes hennes tarmar,  han tog tag i dem, och drog. Flickan vaknade nu ur sin omedvetenhet och skrek, rakt ut. Sen svimmade hon igen. Blodet forsade ur henne. Han hade ett elakt flin på läpparna när han höjde yxan och lät den falla, yxan högg av hennes arm."
Det är roligt att skriva. Antagligen löjligt att läsa. Men det är ju samma när man kollar på en splatter film. Det blir bara löjligt.
Men ändå. Ge mig kritik, ge mig uppmuntran, ge mig tips.
Allt, exakt ALLT, är välkommet, om det följer med en förklaring :)
Tack ;D <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0