Yea, Christmas, done :)

Och jag har färgat håret, igen. Hihi. Men, inte mycket. Det är lite blondare, och lite mörkare i underhåret. Så, inte värsta skillnaden egentligen. Men ändå kul att förändra sig.
Just för tillfället, om man räknar bort att jag sitter vid datan, och borde städa mitt rum, eftersom att jag drar till morsan imorrn. Så läser jag en bok jag fick i julklapp av pappas tjej.

Shoo len heter den, skriven av Douglas Foley.
Jag har bara kommit till sidan 160, men den verkar vara grymt bra. Påminner lite om Snabba Cash och dem där böckerna. Men det handlar om ungdomar, kärlek och brott, typ.
Det roligaste är att den utspelar sig i mina hemtrakter, (hihi) dvs, Botkyrka. Norsborg, Hallunda, Skärholmen och Tumba, som har nämnts hittills.
Men ungdomarna som den handlar om går i en skola som ska läggas ner, med en rektor som mutar den bråkigaste killen, för att han ska hålla sig lugn. Men han utnyttjar bara det.
Den handlar om Karim och Nikoo, som blir kära i varandra. Fast Karim vågar inte berätta att det var han, och den bråkigaste killen, Gabi. Som överföll hennes mamma, så att hon fick stanna på sjukhus i en natt.
Boken är riktigt bra faktiskt. Så, ni som bor runt i Botkyrka borde faktiskt läsa den. Bara för att den utspelar sig här.
Iaf, så har ni fått ett litet bok-tips såhär på söndagen :)

Ha en god fortsättning! Så ska jag återgå till mitt tråkiga arbete.... Lid med mig! :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0