Första skoldagen: check!

Allt gick bättre än jag trodde, först samlades vi i biblioteket. Och fick höra en massa snack från rektorn och hur duktiga vi ska känna oss att vi faktiskt kom in på NV för att det var såååå många som hade sökt i år, och att just VI var utvalda och yadayadayada. Dock kunde jag relatera lite till rektorn, då hon sa "blablabla" i sitt tal, precis som jag brukar göra, ofta! Haha.
Sen blev vi uppropade och fick gå till ett klassrum tillsammans med våra klasskamrater. Det var inte bara NV-elever i biblioteket från början nämligen, det var också TE-elever. Så det finns en NV-klass (NV10 som jag går i, haha) och så en TE-klass, alltså TE10.
Så fick vi presentera oss, fick fylla i massor med papper och sådant. Allt gick jätte bra och lärarna jag ska ha verkar grymma. Klasskamraterna vet jag inte riktigt hur de är ännu, men första intrycket var väl okej.
Och jag hoppas att de fick ett okej intryck av mig.

Dock känns det jätte konstigt just nu, eftersom att vi slutade så groteskt tidigt. Jag var hemma i Huddinge 11.55, så när jag väl kom in innanför ytterdörren så var det ju grymt lång tid kvar tills mamma slutar... Vilket det inte vanligtvis är när man har gått i skolan.

Imorgon kan det nog bli ytterligare en relativt nice dag, om vädret känner för att vara bra. För då ska NV och TE åka (gå) till Flottsbro och spendera hela dagen där, haha.

Även om det kan vara riktigt skönt med såna här slappdagar så längtar jag tills själva skolan börjar (slå mig inte!) för jag vill verkligen komma igång, och se om jag tycker att det hela är alldeles för svårt. Speciellt matten.
Och om typ tre veckor så kommer vi kanske att kunna kvittera ut våra datorer som vi ska ha under tre år! Skit kul! :)

Men nu ska jag mejla SL och fråga exakt hur man gör när man ska "uppdatera" ett vanligt terminskort till pluskort, och exakt hur mycket man måste lägga till. För busskorten fick vi idag också! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0