Träna

Är det någon därute bland mina läsare som har insett hur skönt det är att faktiskt träna?
Jag har börjat att älska det! Totalt.

Visserligen gillar jag inte träning av den sorten att man springer som hundar efter en boll. Jag föredrar den träningen då man utmanar sig själv.
Som när man står där på cross-training maskinen t.ex, och känner hur mjölksyran långsamt tar över benen, man blir tröttare, men så ser man på tiden och tänker "Nej, jag SKA klara det här i den tiden jag ställde in! Nu kan jag inte sluta!"

Och känslan efteråt, när man klarade tiden, trots att man är trött.
Den känslan är så otrolig. Man känner sig så duktigt och bra. Det är härligt.

Sen sover man väldigt gott på natten sen också. Och sen är det ett stort plus att man oftast kan koncentrera sig bättre i skolan, och framför allt, att man mår bra. För mig är de egentligen bara "plus som kommer med på köpet".

När jag tränar är jag inte ute efter den perfekta kroppen, jag är ute efter känslan av att ha vunnit över mig själv. Att ha klarat ett mål som jag har satt upp. Och att ändå vara relativt frisk.
Och tro mig, jag är inget hälsofreak på något sätt!

Jag skulle faktiskt rekommendera alla att träna. Man kanske känner sig trött och så innan man kommer iväg, men när man väl tränar, och efteråt. Då mår man bättre mentalt än någonsin.
Tröttheten man får i musklerna efter träning är MYCKET skönare än tröttheten man känner mentalt, hela tiden.

Så, ut och träna!
Nu är det vår, och snart sommar. Då är det också jätte lätt att träna utan gym-kort eller något! :)

Träna för att må bra, inte för att vara smal.

Så borde fler tänka tycker jag! :)

Puss

Kommentarer
Postat av: haha

välkommen till första steget att bli träningsnarkoman ;)



att extremt gilla de

2010-05-13 @ 10:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0