Människan är ett kryp

Jag blir knäpp på det här. 
Jag blir knäpp på allt människan gör. 
Jag blir knäpp på det vi gör mot varandra,

och mot allt det andra.


Allt vi förstör, och utrotar. 

Allt det måste vi återuppbygga, på rätt sätt.

Allt vi har dödat, allt det måste vi återuppliva. 

Det är galenskap det vi har gjort. 
Och det är med galenskap vi kan fixa det. 
Men

Vi måste vara enade. 
Vi måste stå tillsammans,

alla måste ha samma vilja.


Vi ska förenas i galenskap, du och jag. 
Vi ska se varandra, vi ska förstå varandra,

och vår omgivning. 

Vi måste rädda det lilla vi har kvar. 
Och tillverka nytt utav det vi hade. 

Med kärlek och gemenskap kan vi lösa det här, 

inte med hat och förakt.


Tillsammans kan vi rädda det vi har,

tillsammans kan vi överleva.

Tillsammans måste vi vara,

för att kunna rädda det.

 

Rädda vår värld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0