Dop

Idag var jag på dop, med en kompis - vuxenpoäng till oss!
Det var relativt kul, enda tills prästen började jiddra om den heliga anden. Och att man döper barn när dem är små bara för att de ska bli frälsta av Gud så fort som möjligt, och man började med det för längesen.
Men egentligen så döpte man barn så tidigt som möjligt förr bara för att ge dem ett "skydd" från troll och andra övernaturliga väsen.
Jag har inte mycket till övers för kyrkan och Gud och allt det där. Jag tycker att det är slöseri med tid. 
Och sen så förstår jag inte varför man oftast avbildar Jesus när han hänger på korset. Varför kan man inte avbilda honom i en mer trevligt situation?
När han klappar på ett barn eller något sådant istället? Men nej, nu ska vi avbilda honom när han hänger DÖD på ett kors -_____-
Aja. 
Trevligt var det i alla fall. 
Mhm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0