Wow... Fjortisbloggare har en hjärna!

Okej... Nu måste jag nog göra något som jag trodde att jag ALDRIG skulle göra... Jag ska ge cred till en utav dessa tre fjortisbloggar. Nämligen Paow.

Hon skrev följande den 26/2-10:

"Igår: Två bruna kom fram till mig och tog mig på röven.

Idag: Ett  gäng utländska tjejer i mjukiskläder och kinaskor ropade hora efter mig och kastade en snöboll.

När jag säger vad jag tycker om unga tjejer med slöja så är jag rasist. Men i Sverige så har vi ju yttrandefrihet och man får klä sig hur man vill. Jag kan även påpeka att hora är ett yrke och har ingenting med lättklätt mode att göra. För att jag väljer att ha leggning och klackskor så är det okej att kalla mig hora?

Någon som har något motargument?"

Det jag har markerat med fet text.
Det anser jag är så jävla rätt! För det lutar lite åt mina egna åsikter:
Att man ska få klä sig hur man vill, och få lyssna på vad man vill.

Hon satte den. Klockrent!

Hon är faktiskt min "favorit" bland fjortis bloggarna. För hon berättar om sina åsikter, och står för dem! Även om dessa åsikter är lite snea ibland.. Men ändå.
Och hon "viker" inte ut sig på samma sätt som b.la Desiree Nilsson och Kissie. Jag menar, kolla bilderna... Herregud...

Sen att Paow springer runt och visar BH:n för hela sverige. Sure, hon har ju ändå kläder på sig. Annat från Kissie, hon har en handduk. Eller, ett badlakan, om man nu skall vara petig.

Så, i alla fall. Cred till Paow. För hennes klockrena kommentar.


Kommentarer
Postat av: Simon

Otroligt nog så kan även de som man tror är helt lost vara fulla av perfekta argument och tankar..

2010-03-03 @ 02:05:57
Postat av: Anonym

Faktis håller jag med om den tanken om de där. Men att även kan de utstötta sig som ``horaktig`` om man har den typ av kläd i ett vanlig dag. men att uttrycka sig så att skrika hora är fel.

2010-03-04 @ 00:35:54
Postat av: Simon

" " Har rätt. Oavsett klädstil eller look så bör man ändå bli dömd på hur man är.

Det osynliga är det som räknas i slutändan.

2010-03-05 @ 14:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0