Att säga upp vänskap

Att säga upp vänskap med någon, eller bara säga upp kontakten med någon som betyder något gör ont. Så ont. Men när någon säger upp kontakten, eller vänskapen utan en anledning. Då blir man fundersam. Speciellt när man har umgåtts med denna person relativt tight i några veckor. Och varit kompisar väldigt länge.
Usch. Ska man säga upp kontakten måste man ha en anledning. 
Om man säger upp kontakten, och HAR en anledning ska den inte vara pga någon annan vill det, tro mig. Det är ett stort misstag.
Anledningen skall vara ordentlig. T.ex "Oj, ähm... Vi kan nog inte vara jätte bra kompisar längre, jag ska flytta till Nya Zeeland" , och då kan detta t.o.m vara en relativt dålig anledning. Eftersom att det finns mail. Och då kan man naturligtvis ändå hålla kontakten. Men, kanske inte på samma djupa nivå.
Nej, egentligen finns det aldrig någon "verklig" anledning, eller jo. 
Om ens kompis har försökt att mörda en kan det vara dags att börja tänka på att säga upp kontakten.
Jag menar, ska man riskera sitt liv för att vara kompis med någon, egentligen? Nja... Jag är lite osäker på den punkten.
Men, i alla fall. Poängen med det hela är:
Säg inte upp kontakten med någon! Speciellt inte för att du är rädd att du har börjat bry dig FÖR mycket om en viss person. Man kan ALDRIG bry sig FÖR mycket.
Puss

Kommentarer
Postat av: Din mamma

Du borde vakta din tunga..

2010-02-18 @ 21:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0