Busigt

Man bör inte somna på lektioner. 
Absolut inte. Gör man det tillhör man kategorin som inte bryr sig om skolan, och som antagligen kommer att hamna på en bänk utanför systembolaget om några år (rent hypotetiskt). 

Vad tror ni att jag gjorde idag?!
Precis.
Jag somnade!
Visserligen var lektionen relativt ointressant. Den handlade om droger (ja, droger är dåligt. Yada, yada. Vi fattar galoppen. Ta aldrig droger. Jag räknade ut det när jag var fem.) och vi kollade på en film, eller. En kortfilms serie, eller vad man nu ska kalla det "beroendet" kallades den i alla fall, och var uppdelad i sju olika korta filmer. 
Vi såg bara en och en halv del.
Och då, i början av den andra delen så somnade jag.
  • Filmen var tråkig.
  • Luften var dålig.
  • Veckan har varit jobbig.
Alla dessa bortförklaringar är just det, bortförklaringar.
Dåliga sådana också

Man ska somna på lektionerna lika mycket som det är bra att ta droger, inte alls alltså.
Så, usch på mig.
Nu ska jag förhoppningsvis (om jag orkar ta mig ur soffan) lägga mig i ett härligt bad, ta hand om mig själv och min kropp. 
Stressa av och komma på ett tal. 

Mhm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0