alla helgonas afton.

Den 31 oktober. Halloween, alla helgonas afton. Där är vi nu. 
Vissa bunkrar upp för en myskväll med familjen. Andra börjar redan nu fixa sig till festen senare ikväll. 
I natt kommer alla spöken, långt sedan länge döda familjemedlemmar kommer på besök.
I morgon, är det den första november. Då är det bara en månad och 23 dagar kvar till jul.
Men, tillbaka till dagen.
Jag ska inte göra något speciellt. Som att gå på fest eller liknande. Min kväll blir nog mer såhär:

  • Klä på mig lite snabbt. Fixa håret och så vidare.
  • Drar iväg till Salems kyrkogård, tänder ljus på farmors grav.
  • Kommer hem.
  • Kollar på alla tre The Omen filmerna.
  • Läser lite i boken Snabba Cash.
  • Sover.
Så ser min dag antagligen ut. Jag har i och för sig redan börjat den. Genom att ligga i sängen och läsa Snabba Cash. Grym bok förresten. 
Och när den är utläst blir nästa bok antagligen Liftarens Guide Till Galaxen. Hittade den i bokhyllan, min svenska lärare har snackat om den, och min pappas tjej har filmen. Då måste man fan läsa boken.
Eller så läser jag Svensk Maffia. Bara för att spinna vidare på spåret som börjar med Snabba Cash. Visserligen är det två olika författare. Men fortfarande typ samma stuk. Typ samma genre. 
Eller varför inte? Jag kan ju läsa uppföljaren på Snabba Cash, Aldrig Fucka Upp.
Det är också en idé. Hmm... Vi får se.

Nu har jag nästan erkänt att jag är en No Lifer, i och med att jag sitter och skriver om vilka böcker jag kanske ska läsa. Men så blir det. Jag har varit hemma hos min pappa den här veckan, och då blir jag lite osocial. För jag har svårt att komma iväg till vissa ställen och så. Det tar lång tid. Och jag vaknar runt 12-bläcket. Så. Då blir man lite så.
Många påstår att de hatar att läsa. Jag kan inte förstå det. 
Det är hur mysigt som helst. I allafall om man har en bra bok. Det är säkert det som gör att många inte gillar att läsa, de tar helt enkelt fel böcker. 
Personligen så anser jag att en bok som är bra:
Inte har för långa beskrivningar på saker, alltså. En hel sida går åt till att beskriva ett rum, t.ex.
Boken ska vara relativt pang-på, så att säga. Så att man kastas in i en händelse direkt, och sedan under bokens gång lär känna karaktärerna. Istället för det jag skrev innan. Att man gör långa beskrivningar. För då går ju halva boken åt till att förklara vad personerna håller på med, hur de ser ut, osv. Och då blir det bara långtråkigt och ointressant. 

Och de som inte gillar att läsa väljer nog böcker av författare som ger överdrivet långa beskrivningar på saker.
Sen kanske det finns andra faktorer som gör att man inte gillar att läsa. Vad vet jag? Man kanske blev misshandlad med en bok en gång i tiden..?
Och med misshandlad menar jag både att man blev slagen med boken, och att en tråkig lärare tvingade en att läsa bibeln eller något annat ointressant.
Eller så har man dyslexi. Eller koncentrations svårigheter.
Fast sådant kan man bota.
Nej, nu svävar jag bara runt i massor med funderingar och vinklingar på olika saker.
Kanske ska ta upp Biologi-boken och flukta runt i den? :)
Ja, det gör jag. 
Haha, vad var det jag sa nu igen? No Lifer? Ohyes I am. 

Puss på er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0