Underbara människor

Det finns vissa människor som är helt genom snälla. De som nästan är för snälla för sitt eget bästa.
Det är ju på ett sätt bra att sådana människor existerar. Dessa får en att börja tro på mänskligheten och vår generositet (okej, MVG i svenska eller ej. Jag har ingen aning om hur ord-helvetet stavas) igen.

Men, det är skam att andra människor, vi kan kalla dem för onda människor. Utnyttar folk på detta sätt.

Därför kan jag ha väldigt svårt att ta emot när någon insisterar på att bjuda mig på något, whatever.
För jag VILL INTE, inte under några som helst förhållanden bli en sådan som utnyttjar. Även om jag genom att bara tänka såhär bevisar att jag inte är en sådan.
Men när jag väl tar emot saken jag blivit bjuden på mår jag nästan dåligt, jag får nästan ångest.

Jag vill hylla alla dessa generösa människor. Ni är bra.
Och se till att inte bli utnyttjade.
Men om ni ändå blir det, skratta och säg "det var DU som blev utnyttjad gumman. Tjänster och gentjänster vettu ;D"
Sen sprider ni något elakartat rykte om denna person.
Okej, det sista behöver ni ju kanske inte göra.
Men, ja.
Ha de bra <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0