Sinnessjuk? Ja, kanske.

På tunnelbanan nu försökte jag förgäves förklara för pappa och Malin varför jag skulle vilja se genom en annans ögon. För jag vill se hur andra ser mig, precis som jag ser dom. Sedan avslutade jag med att säga "nu tycker ni nog att jag är sinnessjuk. Men ändå". Och gissa vad puckot som kallas min pappa säger då? "men alla femtonåringar är mer eller mindre sinnessjuka". Iochmed det så menar han INDIREKT att jag är sinnessjuk. Lyckligtvis så räddar Malin mig undan denna pikanta situation då jag försöker öppna upp mig och visa mina tankar och känslor. Men i allafall. Hon räddar mig genom att säga "vad är du helst? Kille eller sinnessjuk?" och jag svarar "sinnessjuk såklart!"
Min pappa förstår aldrig. Det kan ju dock tillhöra åldern när jag säger "ingen förstår, blabla" eftersom att jag är femton och tycker att alla vuxna har en IQ på samma nivå som en hårborste. Dvs, ingen IQ överhuvudtaget. Och hur kan man möjligen förstå någon om man inte har en IQ över 5?

Jag hyser nog agg mot vuxna lite smått. Men ändå.
Idag var det minnesdag för Olof Palme. Och vi gick till den plats han blev skjuten på. Dock förstod vi inte att det var minnesdag förens vi kom dit och såg att några tände ljus osv.
Sen åt vi på en restaurang. Typ göta lejon? Nej, jag spekulerar bara. Men nåt med nåt lejon var det i alla fall.
Sen åkte vi hem och nu ska jag strax gå och hyra film.

Förresten. Gillar ni vad jag har gjort med bloggen? :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra sagt av Malin!

2009-03-01 @ 12:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0