Hur är det möjligt?

Jag har väldigt starka åsikter om vissa personer, vissa tolkar detta som att jag dömer folk innan jag känner dem personligen. I vissa fall stämmer detta, jag kan döma folk rätt grovt. Men mina åsikter brukar oftast ändras efter ett tag. Men, nu har mina åsikter börjat strula till det i min hjärna. För mitt hat till en viss person har långsamt börjat förändrats till gillande. Detta förvånar mig. Då jag faktiskt har hatat denna person sen jag såg honom första dagen i sjuan. Eller. Nej, till en början så tyckte jag han var rolig. Men under sjuans gång så upprepades samma skämt gång på gång och hans kommentarer blev bara elakare. Det var under den här tiden jag helt förlorade hoppet om att det manliga könet kunde vara seriösa och mogna. Nu drar jag dock alla över en och samma kam. Men ska man hitta en till 100% seriös kille får man finkamma Sverige. Vilket jag inte har ork eller lust till. Så låt mig dra alla över samma kam nu.
Mitt ogillande förvandlades till hat men nu... Nu börjar samma procedur omigen. Men denna gång åt det motsatta hållet.

Kom på mig själv att tänka att jag vill krama människan för bara några dagar sedan. Vilket var mycket generande. Han är inte ens speciellt snygg.

Jag vill verkligen inte gilla någon som själv har påpekat att jag har feta lår! Det går helt emot mina principer; killen ska krypa på sina bara knän för en tjej. Han ska säga att varenda liten detalj hos en tjej är det vackraste han sett.
Sen att tjejer oftast säger "äh, bullshit" åt det. Det behöver vi inte gå in på närmare.
Och han gör precis tvärt om. Han har påpekat mina brister och mina fel. Och här är jag och gillar honom lite smått?
Jag är verkligen osäker. Jag är inte ens säker på att jag gillar honom. Eller om det bara är början på acceptans mot honom ifrån min sida.

Så jag ställer mig frågan; Är det möjligt att hat kan förvandlas till kärlek? Eller är det bara möjligt tvärtom? Från kärlek till hat?

Det sistnämnda vet jag att det fungerar. Har varit med om det alltför många gånger.
Jag måste vara en sån som har väldigt lätt för att hata personer. Ber om ursäkt för det.

Allt är tillåtet i krig och kärlek, så sägs det. Mycket möjligt säger jag.

Lögner är också något som alltför ofta används i förhållanden av alla sorter. Det vet ni själva. Hela vår värld är uppbyggd på ett nät av lögner. Jaa...
Det är i alla fall vad jag tycker. Jag tycker också att det är dags att avsluta detta inlägg som helt förlorat "den röda tråden".
Så jag tackar för mig.

/ Lou ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0