Penga problem

Jag har aldrig varit med om att jag har varit lika velig som jag är nu, när det gäller vad jag ska göra för pengar...
Jag fick 1800 i julklapp. Som jag får göra vad fan jag vill för (ni rikemans barn som läser detta och tycker "shit. Vad hon får i julklapp får jag varje månad" Ni kan dra, detta är ingen blogg för folk som anser sig bättre än andra.). Men mina problem är att jag behöver köpa följande under år 2010, och pengarna jag fick nu i julklapp är ju ett "start kapital" så att säga.

  • iPod
  • hörlurar
  • Ny mobil
  • laptop

allt detta är ju relativt dyra. iPoden får man loss för runt 1300-1400 på sin höjd. Hörlurarna jag tänkte på går på 400, mobilen jag är mest sugen på är en samsung jet något sånt, men den går på 3000, och jag tror inte att jag vill betala det för en mobil. Så den jag antagligen kommer att köpa är en ifrån LG som går på 1300 ungefär. Och en bra laptop går på runt 4-5000, så grovt räknat behöver jag köpa prylar för ca 8100.

Jag har inget jobb, alltså ingen inkomst.
Mina föräldrar är inte direkt rika.

Däremot är jag en jävel på att spara pengar, när jag väl sätter den sidan till.

Och på ett år, om jag spar hela min månads peng, då har jag 4800. Fast nu fyller jag ju 16. Och kommer få studiebidrag i september. Alltså kommer jag få ca 1100 i månaden. Det är 3300 till december...

Så, jag får månadspeng på 400 fram till september. Det är 3200 kr.
Från september till december blir det 3300.
Sammanlagt är det 6500 kr.

Fast detdär är förutsatt att jag inte gör av med NÅGOT. Och om man då lägger till julklappspengarna, (om jag har kvar dem) då har jag typ 8300 kr. Sen kanske jag får 2000 i födelsedagspresent. Då har jag 10300 kr.
Om jag inte gör av med ett skit. Och det kommer jag inte att lyckas med....

Men laptopen. Om jag kommer in på det gymnasiet jag vill, så kommer jag ha tillgång till en laptop, som jag kan "betrakta som min egen i tre år". Så alltså är en egen laptop inte världens brådska liksom...

Fan, förstår ni?... Jag måste skaffa jobb!

Puss <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

ojjjjjj, sorry jag uppfattade något annat:(

2009-12-29 @ 20:31:55
URL: http://sweetcandys.blogg.se/
Postat av: Charlotte

sv:kanske inte till sättet att va och så da .. men faktist lite till utsendet =P

2009-12-29 @ 23:50:50
URL: http://loookatthis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0