Amerika, antingen tjock eller smal. Inget mittemellan. Eller?

Som de flesta antagligen är högst medvetna om är att Victoria Secret Fashion Show visades på trean från 20-21 nyss. Jag kollade inte på det.
Victoria Secret grundades i USA 1977. USA är Amerika. Amerika har väldigt mycket tjocka människor, och alla vet att McDonalds grundades i, just det, Amerika.

En av de första bilder man får upp när man googlar "USA" är följande:


Amerika ska alltid vara störst, bäst och vackrast.
Innebär det då att vackra människor är stora?
- NEJ!

För landet har dubbelmoral så att det stänker om det.
Kommer ni ihåg när Jessica Simpson hade "lagt på sig lite". Alla klagade på det, det stod om det i alla skvallertidningar. Och det skulle inte förvåna mig om vissa lite "större" människor i Amerika också klagade, på att hon hade fått kurvor. Hon kanske inte hade "ideal-kroppen" just då, men ideal-kroppen med dagens mått är "size zero" vilket typ motsvarar strl 34 i europeiska storlekar.


bara jag som stör mig mer på kroppen i andra bilden? Än på den första.

Börjar ni förstå vad jag menar?...
Folket hatar människor som är lite större, när säkert större delen av befolkningen i det där landet lider av övervikt själva?

Då undrar jag, varför måste Victoria Secrets modeller lida av anorexia och ha silikon bröst?
Varför kan dem inte vara lite mer normala. Det finns inte många "vanliga" tjejer som har likadana kroppar som modeller. Och det finns inte många "vanliga" tjejer som har "size zero".
ja, hon är söt. Ja, hon har säkert en fin kropp. Om man är typ elva? Jag menar, höfter? Någon? Hjälp tjejen.
Visst, hon har kanske sådan kroppsbyggnad. Men snälla. Höfter är sexigt. Kurvor är sexigt.


Om jag ska vara ärlig. Ja, jag kanske är lite smått avundsjuk på dessa tjejer. För vem är inte? De tjänar feta cash för att visa underkläder och äta typ en köttbulle i veckan. De har råd med operationer.
Men... Vad hände med "naturlig skönhet"?

Jag skulle hellre vilja se någon med "normal" kroppsbyggnad på den där catwalken. Jag hade hellre sett riktiga kurvor, på "vanliga" tjejer.

Det är detta jag menar.
Ytan av Amerika är "skönhet, pengar, smala, snygga, sexiga"
Det riktiga Amerika är "McDonalds, fattig, eller svinrik, valkar, fett"

Om jag hade kunnat, hade jag startat något upplopp mot de största modekedjor. TVINGAT dem att börja använda "normala" modeller. De skulle tjäna så mycket mer pengar på det...

Usch för samhället, och idealbilden av en kvinna. Den är hemsk. Speciellt för sådana som inte föds med ett utseende likande det på bilden över. Det är ju sådana, som inte ser ut som henne. Som börjar svälta sig själva, blir tränings narkomaner, kanske till och med börjar skära sig bara för att de aldrig kan se ut som henne!
Jag känner för dessa tjejer. Världen är sne.

Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0