Värme, sol, kyla, mörker....

... Är nog egentligen det bästa sättet att beskriva våren.
På dagarna kan det vara soligt och varmt. Men så fort solen går ner blir det kyligare. Visserligen blir det ju aldrig riktigt mörkt nu. Men betydligt mörkare än vad det är mitt i somrarna.
Men våren, jag älskar den. Så otroligt vackert att få studera marken och träden då och då. För att se hur det har utvecklats sedan gårdagen. Och till min stora glädje upptäcker jag oftast att det har kommit ännu fler grässtrån, och att vissa knoppar på träden faktiskt har slagit ut.
Det, är fullkomlig lycka.

Jag vet inte om ni hörde om olyckan som inträffade ungefär vid Salem nu i... Fredags tror jag att det var.
Två, eller tre bilar hade krockat. De hade börjat brinna och det hade blivit en explosion.
Vägverket hade ju varit tvugna att stänga av E4E20 i tre timmar. Det var helt dött i trafiken. Bilarna stod helt stilla. Det rullade inte ens sakta. Köerna var ju även på de mindre vägarna, eftersom att folk svängde av i hopp om att det skulle gå fortare.
Där min buss skulle åka var det kö. Men den beundransvärda busschauffören tog en annan väg :)

Tur för mig det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0