Matteprov och försvunna människor

Idag hade jag matteprov, Algebra och Ekvationer, ska jag vara ärlig så gick det nog inte så bra,. Men jag försökte och vad mer kan man göra? Jag kom och tänka på en sak nu också. Hur många av de som försvinner hittas egentligen? Vissa försvinner helt plötsligt, kanske kommer de inte hem ifrån träningen, som tillexempel Engla gjorde. Men hur många är det man aldrig hittar? Englas mamma hade ju på ett sätt tur. Hon fick veta vad som hade hänt, hon fick kanske ett hårt slag genom att få veta att Engla var död. Men hur många är det som ens får veta säkert? Englas mördare hade ju mördat fler, och han var ju misstänkt för några andra försvinnanden också, några som man sa var döda. Även om man aldrig har hittat deras kropp. Hur många av de som bara är "borta" är döda? Kanske hade de gjort något som gjorde att de var tvungna att lämna landet utan att någon visste om det? Varför ska man då bara "anta" att de är döda? Tänk om de faktiskt lever lyckliga i ett annat land? Enligt mig ska man aldrig förlora hoppet, aldrig. Inte för ens polisen kommer och säger; Vi har hittat hans/hennes kropp nu...
Det är inte förens då man kan förlora hoppet om att personen i fråga är död. Bara sådär apropå, Charlie har inte hört av sig på fyra dagar och ingen av mina kompisar som bor där han brukar vara har sett honom, börjar bli orolig nu.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0