Änglar

Innan jag läste Berny Pålssons bok Vingklippt Ängel så tvivlade jag på att det fanns änglar. Men nu när jag har läst den så börjar jag fundera, finns det änglar? I boken beskrev hon sina allra närmsta vänner som just änglar, hon kallade de sin Änglafamilj. Så nu undrar jag, tänk om det finns verkliga Änglar? Tänk om de som faktiskt gör mest i våran omgivning är Änglar? Nu menar jag inte att de är utsända av Gud eller nåt. För personligen tror jag inte på honom, för om han fanns varför låter han allt detta onda som finns i världen få leva kvar? Varför kan han då inte döda alla krig med en blixt från klar himmel eller något? Så jag tror, om det finns Änglar att de är, inte utsända. Men Utvalda av någon högre makt som finns där. De kanske inte går ut och stoppar alla krig genom att peta på de som startat det. Utan änglarna kanske är de som stannar hemma och hjälper de som har familjemedlemmar i krig, eller de som frivilligt åker ut i krigen för att ta hand om de skadade. Människor som vi tar för givet, kanske är de Änglar. Men samtidigt undrar man, om det nu finns en högre makt som har valt ut de här människorna, varför ger de oss inget tecken på att de existerar? För om det är en ond makt så har de gett oss många tecken på att de finns,. Krig?! Sjukdomar?! osv. Men kanske är den här makten vanlig? Alltså, kanske är den både ond och god, men det inte har varit läge att visa det goda än. Eller så är de den goda makten och det är vi människor som endast är de onda i leken. Kanske,..

Kommentarer
Postat av: Linda

inte för att jag tror på gud heller, men om jag fattat rätt så är han väl fan inte våran barnvakt heller? dessutom så ska vi tydligen ha våra synder & yadablah ;D

peace! =D

2008-06-16 @ 23:53:42
URL: http://bbaggen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kanske,kanske... Bra tanke!

2008-06-22 @ 15:27:17
Postat av: Alma

Du är så härligt filosofisk :P <3



Träffas i sommar?

2008-07-05 @ 10:33:33
URL: http://amla.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0